تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 2:20
189 بازدید
کد خبر : 208804

درمان مو های آسیب پذیر

درمان مو های آسیب پذیر

  شکنندگی موها    هنگامی که موها رطوبت خود را از دست می دهند استحکام مو از بین می رود و مو  و دچار شکنندگی می شود. شکنندگی مو در بین افراد بسیار شایع است  و به دلایل مختلفی رخ می دهد، و از آنجایی که زیبایی و سلامت موها در ظاهر بسیار تاثیر گذار

 

شکنندگی موها 

 

هنگامی که موها رطوبت خود را از دست می دهند استحکام مو از بین می رود و مو  و دچار شکنندگی می شود. شکنندگی مو در بین افراد بسیار شایع است  و به دلایل مختلفی رخ می دهد، و از آنجایی که زیبایی و سلامت موها در ظاهر بسیار تاثیر گذار است شکنندگی مو می تواند زیبایی موها را تحت تاثیر قرار داده و اعتماد به نفس فرد را پائین بیاورد. اما دلایل اصلی شکنندگی مو عبارتند از: 

 

نور خورشید: قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید موجب تبخیر شدن رطوبت مو شده و در نتیجه موها شکننده و خشک می شوند.

 

رنگ کردن مکرر موها: رنگ مو به دلایل ترکیبات شیمیایی خود موجب ضعیف شدن ساقه مو و شکنندگی آن می شود.

 

کراتین کردن موها: اخیراً روش های نوین برای صافی طولانی مدت موها ابداع شده است که موجب آسیب به مو و شکنندگی آن می گردد.

 

برای درمان شکنندگی مو باید از ماسک ها رطوبت رسان، روغن های گیاهی و شامپوهای بدون سولفات استفاده شود، همچنین در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرد و هر چند وقت به موهای خود اجازه دهید تا  استراحت کند و آن را رنگ نکنید.

نازک شودن موها

 

موها به مرور زمان و  به دلیل داشتن تغذیه غلط، استفاده از سشوار، اتو مو و مواد آرایشی یا رنگ کردن موها با مواد شیمیایی کیفیت خود را از دست داده و دچار نازکی می شود. البته یکی از مهم ترین دلایل نازک شدن موها ژنتیکی می باشد که به شکل اختلالاتی در هورمون های جنسی بروز خواهد کرد، اما علاوه بر آن عواملی مانند: آلودگی محیطی، نوع تغذیه، نوع مراقبت از موها، کمبود ویتامین ها، مواد شیمیایی، آلرژی و بیماری ها می تواند بر روی نازکی موها تاثیر گذار باشد. برای درمان نازکی مو باید اصلاح سبک زندگی انجام شود، علاوه بر آن باید به پزشک متخصص مراجعه شود تا در صورت کمبود ویتامین و مواد معدنی یا ابتلا به بیماری ها که می تواند روی کیفیت مو تاثیر گذار باشد، درمان های لازم در نظر گرفته شود.

 

موهای آسیب پذیر

 

همان طور که آگاه هستید موها یکی از اجزای تاثیر گذار در جذابیت افراد می باشند، اما بسیاری از افراد به دلایل گوناگون دچار آسیب دیدگی می شوند،  این آسیب ممکن است به ریشه مو وارد شود که موجب مشکلاتی مانند ریزش مو می شود و گاهی به ساقه مو نیز آسیب وارد می شود و حتی در برخی موارد به هر دو، علائم آسیب دیدگی مو عبارتند از: موخوره یا دو شاخه شدن موها، وز شدن موها، خشکی و شکنندگی موها  و نازک شدن موها، برای پیشگیری از به وجود آمدن این مشکل بهتر است راه کارهای مراقبتی از مو را به طور صحیح انجام شود، به عنوان مثال: موها را با آب داغ نشورید، دائماً با رنگ های شیمایی موها را رنگ نکنید، از شوینده های ملایم استفاده کنید، موها را روغن تراپی کنید، زیر نور مستقیم خورشید به مدت طولانی قرار نگیرید. علاوه بر آن از روش های کلینیکی برای درمان آسیب های مو و تقویت ریشه مو می توانید استفاده کنید، روش هایی مانند: هیر فیلر، مزوتراپی و پی آر پی که می تواند بسیار در داشتن موهای سالم به شما کمک خواهد کرد.

 

 

کلینیک زیبای آوان با دپارتمان تخصصی مو و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص مجموعه، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.