تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 21:13
45 بازدید
کد خبر : 208828

چرا فرانسه به یک شرکت کارت گرافیک حمله می کند؟

چرا فرانسه به یک شرکت کارت گرافیک حمله می کند؟

به گزارش نخست نیوز و به نقل از رویترز استکهلم، ۲۹ سپتامبر (رویترز) – یورش مقامات فرانسوی به دفاتر یک شرکت فناوری به نام انویدیا در گزارش‌های رسانه‌ای، آخرین مورد در میان مجموعه‌ای از اقدامات تنظیم‌کننده‌های اروپایی است که به دنبال بررسی تسلط شرکت‌های فناوری بزرگ هستند. خنثی کردن رقابت سازمان رقابت فرانسه (FCA) روز

Illustration shows NVIDIA logo

به گزارش نخست نیوز و به نقل از رویترز استکهلم، ۲۹ سپتامبر (رویترز) – یورش مقامات فرانسوی به دفاتر یک شرکت فناوری به نام انویدیا در گزارش‌های رسانه‌ای، آخرین مورد در میان مجموعه‌ای از اقدامات تنظیم‌کننده‌های اروپایی است که به دنبال بررسی تسلط شرکت‌های فناوری بزرگ هستند. خنثی کردن رقابت

سازمان رقابت فرانسه (FCA) روز چهارشنبه اعلام کرد که یک روز قبل از آن یک شرکت در “بخش کارت های گرافیک” حمله کرده است. روزنامه فرانسوی Challenges و وال استریت ژورنال این شرکت را Nvidia (NVDA.O) معرفی کردند.

Nvidia و FCA از اظهار نظر خودداری کردند.

چرا انویدیا مهم است؟
انویدیا واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) را می‌سازد، تراشه‌هایی که وظیفه رایانه را به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌کنند و آنها را با هم پردازش می‌کنند و سرعت آن را نسبت به روش‌های سنتی افزایش می‌دهند.

پردازنده‌های گرافیکی برای مراکز داده، سازندگان کنسول‌های بازی ویدیویی و حتی استخراج‌کنندگان بیت‌کوین برای حل پازل‌های پیچیده ریاضی و کسب درآمد بیشتر ارزهای دیجیتال، به شدت مورد توجه شرکت‌های فناوری هستند.

انویدیا تقریباً در انحصار بازار پردازنده‌های گرافیکی با ۸۴ درصد سهم بازار، لیگ برتر از رقبای اینتل (INTC.O) و AMD (AMD.O) است. با ارزش بازار ۱ تریلیون دلاری، انویدیا برای فناوری هوش مصنوعی (AI) که به سرعت در حال توسعه است بسیار حیاتی است.

تقریباً تمام سیستم‌های محاسباتی مورد استفاده برای تامین انرژی سرویس‌هایی مانند ChatGPT – چت ربات پرفروش AI مولد OpenAI – از پردازنده‌های گرافیکی Nvidia استفاده می‌کنند.

در حالی که قیمت GPU از بیش از ۱۰۰۰ دلار شروع می شود، آنهایی که مورد علاقه شرکت های هوش مصنوعی هستند می توانند بیش از ۱۰۰۰۰ دلار قیمت داشته باشند. سیستم های هوش مصنوعی تخصصی انویدیا مانند DGX A100 از ۱۹۹۰۰۰ دلار یا قیمت چهار تسلا مدل ۳ شروع می شود.

چرا فرانسه علاقه مند است؟
FCA در اوایل سال جاری گزارشی در مورد عملکرد رقابتی بخش رایانش ابری منتشر کرد.

این به بررسی تسلط شرکت‌های ابری مانند آمازون، گوگل و مایکروسافت بر بازار و اینکه آیا تسلط آنها بر بازار بر رقابت تأثیر می‌گذارد، بود.

در آن گزارش، این مقام همچنین تاکید کرد که چندین پیشرفت، مانند مدل‌های زبان بزرگ و بازی‌های ابری، به طور بالقوه بر عملکرد رقابتی این بخش تأثیر خواهند داشت.

انویدیا در هر دو بخش حضور دارد و اگر هر استارتاپی قصد ایجاد یک شرکت هوش مصنوعی را دارد، باید برای تراشه ها به انویدیا وابسته باشد.

FCA پس از کسب مجوز از قاضی یک بازدید و توقیف غیرمنتظره در محل انجام داد. این شرکت گفت که آیا این شرکت اقدامات ضدرقابتی را اجرا کرده است یا خیر، تنها با بررسی شایستگی می توان مشخص کرد.

شارلوت کالین دوبیسون، شریک ضد انحصار و سرمایه گذاری خارجی در شرکت حقوقی Linklaters، گفت: «از نظر مراحل بعدی پس از حمله اولیه، به احتمال زیاد علیه خود حمله و دستور قاضی که اجازه حمله را صادر کرده است، اقدامات قضایی صورت خواهد گرفت.

کالین-دوبیسون گفت، در فرانسه، این یک روند جداگانه در دادگاه است و در صورت بی اعتبار شدن حمله و/یا دستور، می تواند بر پرونده FCA تأثیر بگذارد.

آیا FCA در حال تحقیق از دیگران است؟
مقامات مختلف فرانسوی قبلاً شرکت‌های فناوری بزرگ را مورد بررسی قرار داده‌اند، از جمله صدور جریمه برای گوگل در سال ۲۰۲۱ به دلیل نقض قوانین رقابت اتحادیه اروپا.

FCA در حال بررسی است که آیا رقبای شرکت های ابری بزرگ با موانعی روبرو هستند یا خیر.

این مرجع ابزارهایی برای حمایت از رقابت تحت قانون سوء استفاده از موقعیت مسلط، قانون کارتل ها، سوء استفاده از وابستگی اقتصادی و کنترل تمرکز، و قانون اعمال محدودکننده رقابت دارد.

همچنین فکر می‌کند که برخی از شکست‌های بازار احتمالاً با مقرراتی که در حال حاضر در حال بحث است، مانند قانون داده‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا برطرف می‌شوند.

گزارش سوپانتا موکرجی در استکهلم؛ گزارش اضافی توسط دومینیک ویدالون در پاریس ویرایش توسط Emelia Sithole-Matarise

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.