تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 - 19:15
136 بازدید
کد خبر : 208860

۱۰ گام برای افزایش قدرت سئو و تخصص موضوعی

۱۰ گام برای افزایش قدرت سئو و تخصص موضوعی

  مرجع موضوعی برای رتبه بندی شما عالی است.   از کجا بدانیم؟   ساده: گوگل به محتوای سطح متخصص بیش از همه اهمیت می دهد. و این محتوا از کجا می آید؟ منابع معتبر، آنجاست. مقامات رسمی و وب سایت هایی که آنها اداره می کنند. دانش و تخصص آنها بالاترین سطح اعتماد را

 

مرجع موضوعی برای رتبه بندی شما عالی است.

 

از کجا بدانیم؟

 

ساده: گوگل به محتوای سطح متخصص بیش از همه اهمیت می دهد. و این محتوا از کجا می آید؟

منابع معتبر، آنجاست. مقامات رسمی و وب سایت هایی که آنها اداره می کنند. دانش و تخصص آنها بالاترین سطح اعتماد را از جانب کاربران – و موتورهای جستجو به دست آورد.

 

مرجعیت موضوعی چیست؟

مرجع موضوعی نشان می دهد که یک نهاد (شخص یا وب سایت) تا چه اندازه در موضوع انتخابی خود دارای اعتبار است. یک نفر فقط در مقایسه با دیگران می تواند یک مرجع یا متخصص باشد.

 

از نظر سئو به معنای داشتن محتوای برتر و شهرت آنلاین درخشان است. البته این موارد نتیجه تعهد طولانی مدت به کار شماست.

 

بیایید به چند سوال در مورد مرجعیت موضوعی پاسخ دهیم تا درک اساسی را شکل دهیم:

 

آیا قدرت موضعی قابل اندازه گیری است؟

نه. هیچ ابزاری برای اندازه گیری آن وجود ندارد (حداقل هنوز). در حال حاضر، فقط می‌توانید مراقب نشانه‌هایی مانند رتبه‌بندی بالا، اعتبار دامنه بالا، نتایج موقعیت ۰ و موارد دیگر باشید.

 

آیا هر وب سایتی می تواند اعتبار موضوعی خود را افزایش دهد؟

بله، اما باید یک فرد فداکار پشت آن باشد. سایت‌هایی مانند انجمن‌های طرفداران که بر محتوای تولید شده توسط کاربر تکیه می‌کنند و فقط برای سرگرمی استفاده می‌کنند، آن چیزی را که برای تبدیل شدن به یک مرجع لازم است ندارند.

 

آیا باید اقتدار موضوعی ایجاد کنم؟

شما مجبور نیستید، فی نفسه. با این حال، محتوای سطح متخصص بالاترین پاداش سئو را دریافت می کند: رتبه بندی، درآمد و شهرت.

 

آیا انگیزه رقابت با دیگر متخصصان را دارید؟ پس این مسیر برای شماست.

 

مرحله ۱: هر عنصر E-E-A-T را نشان دهید

اولین چیزها: چگونه خود را به عنوان یک مرجع در موضوع انتخابی خود مطرح می کنید؟

 

اگر با مفهوم E-E-A-T آشنا هستید، تعجب نخواهید کرد که ارتباط نزدیکی با قدرت موضوعی دارد. کار روی یکی مثل کار کردن روی دیگری است. و E-E-A-T درک اینکه دقیقاً چه کاری باید انجام دهید را بسیار آسان می کند.

 

E-E-A-T به چه معناست و چگونه آن را نشان می دهید؟

 

  1. تجربه: آنچه شما شخصاً به عنوان یک فرد و حرفه ای با آن برخورد کرده اید و آنچه می توانید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. مثال: بررسی دقیق محصول که در آن نحوه استفاده از آن را توضیح می دهید.
  2. تخصص: سطح بالایی از مهارت و دانش در زمینه شما. مثال: یک پانل دانش با نام، عکس، اعتبار و اطلاعات تماس یک متخصص.
  3. اقتدار: کسب عنوان یک متخصص با تولید محتوا و کسب رتبه و بک لینک، مقالات نمونه رپورتاژ آگهی در مدت زمان طولانی. مثال: توسط وب سایت دیگری به عنوان منبع اطلاعاتی معتبر معرفی می شود.
  4. قابل اعتماد بودن: داشتن شهرت خوب در چشم مخاطبان هدف. مثال: نظرات مثبت کاربران.

 

هر یک از این عناصر به گوگل نشان می دهد که وب سایت شما توسط یک حرفه ای واقعی اداره می شود که می داند کاربران چه می خواهند. این هدف نهایی شما به زبان بسیار ساده است. اکنون زمان جزئیات است

 

مرحله ۲: به یک طاقچه واحد بچسبید

آیا می توانید سایت خود را به چندین جایگاه اختصاص دهید؟

 

مطمئن. اما به قول معروف، کسی که دو خرگوش را تعقیب می کند هیچ کدام را نمی گیرد.

 

اگر جایگاه های انتخابی شما ارتباط نزدیکی با هم ندارند، گوگل شما را به عنوان یک متخصص نمی بیند. اما اگر ارتباط نزدیکی با هم داشته باشند، بسیار امکان پذیر است.

 

به عنوان مثال، تریپ ادوایزر یک مرجع بسیار شناخته شده در مورد همه چیزهای مرتبط با سفر است: مقاصد، فعالیت های محبوب و موارد دیگر.

 

اگر می‌خواهید به عنوان یک متخصص شناخته شوید، بهترین شرط این است که یک جایگاه را انتخاب کنید – و به طور کامل به آن متعهد شوید. اما اگر احساس جاه طلبی می کنید، چندین موضوع مرتبط را انتخاب کنید و شروع به تولید محتوایی کنید مانند اینترنت که فردا تعطیل می شود.

 

مرحله ۳: شروع به کسب تجربه کنید و هرگز متوقف نشوید

چگونه در چیزی خوب می شوید؟ البته با چندین بار انجام آن!

 

هرچه تجربه و دانش بیشتری داشته باشید، می توانید مطالب بیشتری را در محتوای خود قرار دهید و به مخاطبان خود – و به گوگل – نشان دهید. و هر چه بیشتر باید نشان دهید، در چشم همه معتبرتر ظاهر می شوید.

 

و از اشتباه کردن نترسید. یک تجربه بد نیز یک تجربه ارزشمند است.

 

مرحله ۴: محتوای اصلی و عمیق ایجاد کنید – تعداد زیادی از آن

بدیهی است که هیچ متخصصی کار دیگران را نمی دزدد. ستاره های واقعی محتوای خود را ایجاد می کنند و آن را تا جایی که می توانند خوب می سازند.

اصیل باشید، شگفت انگیز باشید، سازنده باشید – این کاملاً واضح است.

 

چه کارهای دیگری باید انجام دهید تا بیشترین بهره را از محتوای خود ببرید؟

 

  • محتوای قدیمی خود را به روز کنید. این آسان‌تر و سریع‌تر از نوشتن یک مقاله به‌روزتر از ابتدا است. از نقطه نظر سئو نیز صحیح تر است، زیرا صفحات قدیمی تر از صفحات تازه ساخته شده دارای اعتبار بیشتری هستند.
  • پیوندهایی به منابع دیگر اضافه کنید. هرچه معتبرتر باشند، بهتر است. این باعث می شود که محتوای شما نیز معتبرتر به نظر برسد، زیرا شما به وضوح بهترین منابع را می شناسید.
  • محتوای خود را با کلمات کلیدی و عبارات مرتبط پر کنید. فقط تجربه خودتان می‌تواند بهترین عبارات مورد استفاده را شناسایی کند، اما ابزار پیشنهادات کلیدواژه WebCEO مکانی عالی برای شروع جستجو است.
  • محتوای خود را تبلیغ کنید. رسانه های اجتماعی و اطلاع رسانی ایمیل بهترین گزینه های شما هستند.

 

همچنین کمیت به اندازه کیفیت مهم است. اگر می‌خواهید به یک مرجع واقعی تبدیل شوید، یک یا دو مقاله هر چقدر هم که عالی باشند کافی نیستند – باید تعداد بیشتری را برای پوشش کامل جایگاه خود تهیه کنید.

 

مرحله ۵: انواع مختلف محتوا ایجاد کنید

ممکن است به یک طاقچه پایبند باشید، اما هر طاقچه می تواند در قالب های متعدد ارائه شود.

 

بنابراین، شما باید به چیزی بیش از پست های وبلاگ تکیه کنید. چه چیز دیگری آنجاست؟

 

  • پادکست ها
  • نمودارها و نمودارها.
  • مطالعات موردی و گزارش های تحقیقاتی.
  • تصاویر (عکس، اینفوگرافیک).
  • ویدئوها (از جمله شورت، استریم، وبینار).

 

هر چه بیشتر بتوانید درست کنید، بهتر است. با این حال، تا زمانی که بتوانید آنها را عالی بسازید، فقط روی چند نوع محتوا تمرکز کنید.

 

مرحله ۶: از یک ساختار پیوند داخلی کارآمد استفاده کنید

هنگامی که یک صفحه به صفحه دیگر لینک می شود، بخشی از اختیارات خود را با آن به اشتراک می گذارد.

 

صفحات سایت خود را به روشی کارآمد به هم متصل کنید و به دو هدف مهم دست یابید:

 

  1. بازدیدکنندگان شما به راحتی هر محتوایی را که می خواهند پیدا می کنند.
  2. صفحات مهم شما تا حد امکان از اعتبار بیشتری برخوردار خواهند شد.

 

توجه داشته باشید که اقتدار صفحه با اقتدار موضعی یکسان نیست. اما این دو هنوز به هم مرتبط هستند و افزایش یکی باعث افزایش دیگری می شود.

 

چگونه یک ساختار پیوند داخلی کارآمد ایجاد کنم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، شما نیاز به ایجاد محتوای زیادی دارید تا به طور کامل یک جایگاه را بررسی کنید.

برخی از صفحاتی که ایجاد می کنید با پوشش دادن جنبه های مختلف یک موضوع، ارتباط نزدیکی با هم دارند. این صفحات را می توان در یک دسته موضوعی گروه بندی کرد.

 

خوشه موضوعی چیست؟

یک خوشه موضوعی (معمولا) یک صفحه با موضوع اصلی و چندین صفحه دیگر با موضوعات مرتبط دارد.

 

صفحه هاب بیشترین اعتبار را در خوشه دارد و آن را با بقیه به اشتراک می گذارد و آنها را در جستجو نیز بیشتر نمایان می کند.

 

بنابراین چگونه می‌توانید اقتدار صفحه خود را به حداکثر برسانید – و اقتدار موضوعی را با آن؟ برای این کار، باید دقیقاً بدانید که صفحات شما چقدر اعتبار دارند. با ابزار پیوندهای داخلی WebCEO آشنا شوید.

 

سپس مجموعه های موضوعی را در اطراف معتبرترین صفحات خود ایجاد کنید.

 

مرحله ۷: دریافت بک لینک از سایت های معتبر

اقتدار را به خاطر دارید؟ این A در E-E-A-T است، و یکی از زمان‌برترین بخش‌ها است، زیرا به ایجاد پیوند به محتوای شما نیاز دارد – سخت‌ترین بخش سئو.

 

اما قبل از هر چیز، شما باید سایت های قابل اعتمادی را پیدا کنید که بک لینک آنها اعتبار شما را افزایش دهد. و بهترین راه برای انجام این کار این است که ببینید رقبای شما از کجا بک لینک های خود را دریافت می کنند.

 

سایت های رقبای خود را در تنظیمات اضافه کنید و ذخیره را فشار دهید. این ابزار یک جدول با تمام بک لینک های رقبای شما، با متن های لنگر و اعتبار دامنه ایجاد می کند.

 

در حالت ایده آل، شما می خواهید بک لینک های خود را از معتبرترین سایت ها بسازید. و بله، رقبای شما نیز بازی منصفانه هستند! در اینجا چند روش موثر لینک سازی آورده شده است:

 

  • محتوایی ایجاد کنید که احتمالاً بک لینک دریافت کند. بهترین نمونه ها شامل مطالعات موردی، مقالات تحقیقاتی و آمار است – کاربران داده های جالب را دوست دارند.
  • ذکر نام تجاری خود را بدون پیوند پیدا کنید و آنها را به بک لینک تبدیل کنید.
  • مقالاتی با اطلاعات قدیمی در سایت های دیگر پیدا کنید. اگر آنها پیوندهایی به منابع قدیمی دارند، پیشنهاد دهید آنها را با پیوندی به منبع به روز خود جایگزین کنید.
  • لینک های شکسته را در سایت های دیگر پیدا کنید و جایگزینی از سایت خود ارائه دهید.
  • با سایر متخصصان در زمینه خود (به عنوان مثال از طریق پادکست) همکاری کنید.

 

مرحله ۸: شهرت آنلاین خود را افزایش دهید

کسب نفوذ نیاز به شفافیت دارد.

 

مردم و شرکت ها نمی توانند با پنهان ماندن در سایه ها مانند هکر بدنام Anonymous، به مقامات تبدیل شوند. حداقل، باید یک نام و یک چهره به محتوای خود بچسبانید – به عنوان مثال، در بیوگرافی نویسنده.

 

هر چه حرفه ای تر به نظر برسد بهتر است.

 

شما چه کار دیگه ای میتوانید انجام دهید.

 

  • نظرات مثبت کاربران خود را دریافت کنید. اغلب، اگر به سادگی بپرسید، یک بررسی را ترک می کنند. از نقدهای بد دلسرد نشوید – داشتن چند مورد از آنها باعث می شود که شما طبیعی تر به نظر برسید تا اینکه اصلاً نداشته باشید.
  • یک صفحه درباره ما ایجاد کنید. شرکت و کارشناسان خود را توصیف کنید و با خیال راحت به موفقیت های خود ببالید.
  • ایجاد صفحات در شبکه های اجتماعی در حالت ایده آل، شما یک صفحه برای شرکت خود و یک صفحه برای هر یک از کارشناسان خود در هر شبکه اجتماعی می خواهید که در آن حضور شما منطقی باشد. البته، اگر به صورت انفرادی کار می کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک صفحه تنها برای شماست. فراموش نکنید که از سایت خود به صفحات رسانه های اجتماعی خود پیوند دهید.
  • با فالوورهای خود در رسانه های اجتماعی تعامل داشته باشید. پست های آنها را لایک کنید، در صورت لزوم آنها را دنبال کنید و مهمتر از همه، در اسرع وقت به آنها پاسخ دهید. راه اندازی یک ربات چت می تواند در مورد دومی به شما کمک زیادی کند.
  • در شبکه های اجتماعی با رقبای خود درگیر شوید. در صفحات آنها فعال باشید و ممکن است یک یا دو مشتری (یا بیشتر) از آنها بدزدید.

 

مرحله ۹: یک صفحه ویکی پدیا ایجاد کنید

ویکی پدیا یک منبع بسیار شناخته شده و قابل اعتماد است. داشتن یک صفحه در آن، به وجهه هر شخص یا برندی کمک زیادی می کند – به خصوص اگر مقاله پر از اطلاعات دقیق باشد.

 

البته، فقط در صورتی می توانید یک صفحه ویکی پدیا درباره خود به عنوان یک شخص ایجاد کنید که قبلاً مشهور باشید. در غیر این صورت، بهترین شرط شما صفحه ای در مورد شرکت شماست.

 

در هر صورت، به یک حساب ویکی‌پدیایی تأیید شده خودکار نیاز دارید – حسابی که حداقل ۴ روز از عمر آن گذشته باشد و حداقل ۱۰ ویرایش انجام داده باشد. پس از آن، می توانید شروع به ساخت صفحه خود کنید. با خیال راحت از سایر صفحات مشابه به عنوان پایه استفاده کنید.

 

و به یاد داشته باشید که نقل قول ها و منابع را از سایت هایی غیر از سایت خود وارد کنید.

 

مرحله ۱۰: ارائه تجربه کاربری عالی

و البته، انتظار می رود که وب سایت یک متخصص واقعی بی عیب و نقص اجرا شود. حرفه ای ها استانداردهایی دارند – و همچنین کاربرانی که با کارشناسان مشورت می کنند.

 

چه کاری می توانید انجام دهید تا سایت خود را به مکانی دلپذیر تبدیل کنید؟

 

  • سرعت بارگذاری خود را افزایش دهید. صفحات کم بارگذاری خود را با ابزار WebCEO’s Speed Optimization پیدا کنید و توصیه های آن را برای بهبود آنها دنبال کنید.
  • اطمینان از سازگاری با موبایل سایت شما باید ریسپانسیو باشد و روی همه دستگاه ها به خوبی کار کند. در همان ابزار Speed Optimization، روی تب Mobile کلیک کنید و ببینید که سایت شما کجاست.
  • رفع خطاهای فنی تمام خطاهای موجود در سایت خود را با ابزار حسابرسی فنی پیدا کنید و به سرعت آنها را برطرف کنید.
  • محتوای خود را به چندین زبان ترجمه کنید. اگر دنبال یک مخاطب چند زبانه هستید، این امر ضروری است.
  • اطمینان از دسترسی کاربر مطمئن شوید که همه نوع بازدیدکنندگان می توانند از سایت شما استفاده کنند، نه فقط بازدیدکنندگان سالم. از ابزاری مانند ARIA by EquallyAI استفاده کنید تا ببینید سایت شما به چه نوع افزودنی هایی نیاز دارد.

 

در پایان

اگر هدف خود را برای تبدیل شدن به یک متخصص در زمینه خود تعیین می کنید، آنگاه به دست آوردن اقتدار موضوعی بخشی طبیعی از فرآیند خواهد بود. سالها کار سخت و پربار نیاز دارد. این انتخاب شماست که متعهد شوید یا نه. اما پاداش این انتخاب، قدردانی در جامعه شما و در موتورهای جستجو است.

اولین قدم را در این راه طولانی بردارید. خود را با ابزارهای SEO مسلح کنید که به محتوای شما کمک می کند سریعتر به رتبه های برتر برسد. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.